Showcase

Website wireframes

Som en del af undervisningen omkring wireframes, call to action og C.R.A.P. -rules fik vi individuelt stillet til opgave at lave en wireframe for et rejseselskab. 

Her designede jeg et logo udfra navnet Wanderlust og udarbejde wireframe til et website, hvor der som prikken over i’et også er en medlemsklub med fordele og konkurrencer. 

Det eneste man skal gøre er at tilmelde sig nyhedsbrev, som er en perfekt måde for rejseselskabet at få budskabet ud om deres eventuelle events.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Infographic

Problemstilling:
Kommunalvalget stod for døren, men den unge målgruppe bliver, efter statestikker, ikke repræsenteret når der skal sættes kryds. Derfor ønskede Kolding Kommune at få hjælp til at udarbejde en valgkampagnen for at få flere unge til at stemme.

Problemløsning:

Efter bearbejdelse af spørgeskema viste det sig at det er markant få der ved hvad man skal gøre i forhold til kommunalvalget. Derfor lavede jeg denne infographic, hvor man kan få et nemt overblik over hvordan man egentlig stemmer, ved at følge de 6 lette trin. Nemt og overskueligt.

 

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

User experience (UX)

Under et forløb med user experience i undervisningen, havde vi om begrebet userjourney. Vi fik i små grupper, stillet til opgave at udvælge en lokation hvor vi skulle udføre vores egen lille user journey og markere hvilke touchpoints vi havde med den pågældne virksomhed.

Vores gruppe valgte Change Lingerie, da jeg selv kender til fitting og derfor kunne stå som kunde med undercover viden. 

Til præsentationen for klassen, fik jeg udarbejdet dette skema hvor man ser hele rejsen undervejs.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Digital markedsføring

Problemstilling: 
Til første års eksamen, skulle vi, som gruppe, markedsføre et brand i et land, hvor det ikke fandtes.

Problemløsning: 

Vi valgte at markedsføre LUSH Cosmetics i Danmark og måden vi håndterede dette var ved at vi valgte at oprette en infomations hjemmeside og gjorde brug af sociale medier, såsom Facebook og Instagram. Da det vigtigste for os var at synliggøre virksomheden og få budskabet ud, derfor blev der også udarbejdet en konkurrence og gjort brug af influencers indenfor “branchen”.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Mobile wireframe

Grey wolf er en fiktiv økologisk tøjproducent, som vi fik til opgave at udarbejde et mobilt wireframe for. Til starte med blev der til opgave at vi skulle lave et moodboard for at samle ideerne og få en rød tråd. Dernæst skulle der udarbejdes både low- og high fidelity wireframes. 

Jeg ønskede med mit site at have et kontrast spil imellem elementerne. Baggrunden i beton, som udviser noget meget råt og hårdt, skulle sættes i modsætning til det bløde økologiske tøj, i fine sarte farver. 

Mit grey wolf blev lavet til at være børne og tweens tøj. Derfor ønskede jeg det skulle være nemt at gemme et stykke tøj, både pga forældre-livet godt kan være hektisk og der ikke altid er tid til mange timer med tøjkiggeri – men også for at de lidt ældre børn har mulighed for at gemme hvad de netop synes der er smart, og så kan mor og far kigge det igennem når tiden er til det.  Derfor lavede jeg en “like funktion” som ses i form af et lille hjerte. Hvilket bliver gemt til senere når tiden passer kunden bedst. 

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Visuel identitet

Problemstilling:
Til den afsluttende eksamen på 1. semester blev der stillet den opgave at lave et fiktivkt multimediebureau og skrive en rapport om processen. Produktet skulle være et website for et multimediebureau, bygget fra bunden i HTML5 og CSS3.

Problemløsning:

Der blev udvilket et multimediebureau og givet en visuel identitet. Målgruppen for bureauet var B2B. Rapporten fungerede som dokumentation af arbejdsprocessen og indeholder beskrivelse af konceptet.

Navnet for bureauet blev en sammenkobling af dens slogan, som ses illustreret til højre.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Konceptudvikling

Problemstilling
Gevalia ønsker et nyt koncept og bannerpakke til deres nye kaffe lavet af Luwak bønner. 

Problemløsning
Til dette individuelle skoleprojekt har jeg udarbejdet et koncept, hvor Gevalia vil bryde ind på det eksklusive kaffemarked.
De skaber en ny eksklusiv linje: Gevalia Exclusive.
Denne linje består, som udgangspunkt, af 3 forskellige inkorporeret smage fra Indonesien (Luwak blend, Indonesian blend og Flores blend).
Heraf kommer også linjens slogan: “true taste of Indonesia”.
Derudover er der designet et nyt logo, hvor Gevalia beholder deres internationale logo, for at sikre genkendelighed.

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Logo design

Som en del af undervisningen fik vi tildelt en opgave hvor vi skulle designe et logo til enten sportstøj eller sportsdrik. 

 

Hertil valgte jeg sportstøj og selve logoet er inspireret af frasen “if the bar aint bending you’re just pretending”.

Når logoet bruges på mørke baggrunde er der en orrange farve og dette hænger nøje sammen med undervisningen i farvesymbolik, da orrange står for ord som motiverende, aktiv og energi. 

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Logodesign

I undervisningen fik vi et opgave at finde pizzaria hjemmesider der kunne trænge til en hjælpende hånd, både mht til website men også logo design. 

Her udvalgte jeg Restaurent Valentino som fik et nyt logo. Jeg ønskede at lave et klassisk logo hvor man kunne se hvilken slags restaurent dette var men samtidig også få skabt en hyggelig assioasion, så man netop har lyst til at benytte sig af at sætte sig ned i restaurenten.  

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Close Menu